[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text disable_pattern=”true” align=”left” margin_bottom=”0″]Kwas hialuronowy jest  to jałowym przezroczystym, ulegającym biodegradacji żelem, pochodzenia niezwierzęcego z dodatkiem lub bez 0,3% chlorowodorku lidokainy. Preparat jest przeznaczony do  zastrzyków podskórnych i śródskórnych w celu redukcji zmarszczek, fałdów, powiększania ust, uzupełniania zaników objętości na  twarzy, powstałych  w  wyniku procesów starzenia się skóry, uszkodzeń posłonecznych, zaników tkanki tłuszczowej.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”7000″ img_link_large=”” img_size=”large”][mk_skill_meter title=”Płynny lifting twarzy” percent=”90″ line_height=”22″ percent_color=”rgba(0,0,0,0.5)” bar_color=”rgba(0,0,0,0.12)” color=”#ffa900″][mk_skill_meter title=”Wypełnienie zmarszczek” percent=”80″ line_height=”22″ percent_color=”rgba(0,0,0,0.5)” bar_color=”rgba(0,0,0,0.12)” color=”#ffa900″][mk_skill_meter title=”Stymulacja neokolagenezy” percent=”60″ line_height=”22″ percent_color=”rgba(0,0,0,0.5)” bar_color=”rgba(0,0,0,0.12)” color=”#ffa900″][mk_skill_meter title=”Korekta „chomików„” percent=”50″ line_height=”22″ percent_color=”rgba(0,0,0,0.5)” bar_color=”rgba(0,0,0,0.12)” color=”#ffa900″][mk_skill_meter title=”Efekt „WOW„” percent=”100″ line_height=”22″ percent_color=”rgba(0,0,0,0.5)” bar_color=”rgba(0,0,0,0.12)” color=”#ffa900″][mk_padding_divider size=”20″][mk_custom_list title=”Przeciwwskazania:” icon_color=”#ff8800″ margin_bottom=”30″ align=”none”]
  • Ciąża
  • Karmienie piersią
  • Preparaty kwasy hialuronowego posiadają śladowe ilości białek bakterii gram dodatnich, jakakolwiek reakcja alergiczna na te składniki w przeszłości, jest bezwzględnym przeciwskazaniem do użycia tych preparatów.
  • Młody wiek poniżej 18lat
  • Proces zapalny toczący się  w skórze
  • Choroby tarczycy są  względnym przeciwwskazaniem do zastosowania preparatów kwasu hialuronowego, u tych pacjentów stwierdza się skrócony czas utrzymywania się  preparatów w skórze , prawdopodobnie na skutek reakcji immunologicznej.
  • Uczulenia na środki znieczulające
  • Podawane wcześniej  preparaty trwałe np. Bioalkamid, Aquamid ,po podaniu preparatów kwasu hialuronowego w  to samo  miejsce może dojść do powstania stanu zapalnego.
[/mk_custom_list][vc_video link=”http://vimeo.com/123067074″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text title=”Mechanizm działania” disable_pattern=”true” align=”left” margin_bottom=”0″]Preparaty kwasu hialuronowego zwiększają objętość tkanki , wykazują działanie liftingujące  wskutek zdolności wiązania dużej ilości wody. Efektem ich działania jest zwiększone nawilżenie tkanki i stymulacja produkcji własnego kolagenu.[/vc_column_text][vc_column_text title=”Ryzyko i komplikacje:” disable_pattern=”true” align=”left” margin_bottom=”0″]Lista  wymieniona poniżej zawiera możliwe, rozpoznane na obecnym etapie wiedzy, ryzyka związane z  wstrzykiwaniem  preparatów kwasu hialuronowego, jak również znane działania niepożądane i ryzyka każdej procedury medycznej związanej z naruszeniem ciągłości skóry.

Wraz z rozwojem tego działu medycyny estetycznej dowiadujemy się o nowych zagrożeniach, które dotychczas nie były brane pod uwagę, dlatego też ta lista  nie jest zamknięta.[/vc_column_text][vc_tabs heading_title=”” style=”default” orientation=”horizental” tab_location=”left” container_bg_color=”#fff” el_class=””][vc_tab title=”Typowe objawy” tab_id=”1426012753-1-59″][mk_custom_list icon_color=”#ffa100″ margin_bottom=”30″ align=”none”]

• Rumień, obrzęk ,ból w miejscu wstrzyknięcia
  • Siniaki w okolicy wstrzyknięcia
  • Obrzęk tkanki w miejscu podania,( powinien ustąpić do kilku dni po zabiegu). Szczególnie wrażliwe na obrzęk są okolice ust , dolnej i górnej powieki
  • Tkliwość w miejscu podania preparatu
[/mk_custom_list][/vc_tab][vc_tab title=”Rzadkie objawy ” tab_id=”1426012753-2-2″][mk_custom_list icon_color=”#ffbd23″ margin_bottom=”30″ align=”none” title=”(1 na 50 000 przypadków)”]
  • Infekcja skóry  prowadząca do tworzenia ropnia,
  • Stan zapalny w miejscu podania, stwardnienie skóry, grudki, pęcherzyki, obrzęk twarzy,
  • Martwica skóry w miejscu podania, na skutek zamknięcia lub ucisku naczyń krwionośnych
  • Ziarniniaki skóry, zgrubienia skóry mogące pojawić się po kilku miesiącach od podania preparatu.
  • Uaktywnienie istniejącego zakażenia opryszczką
[/mk_custom_list][/vc_tab][vc_tab title=”Bardzo rzadkie objawy” tab_id=”1426013182035-2-3″][mk_custom_list icon_color=”#ffbd23″ margin_bottom=”30″ align=”none”]
  • Utrata wzroku. Odnotowano również rzadkie, odosobnione przypadki zaburzeń i utraty wzroku po nieumyślnym wstrzyknięciu preparatu  dotętniczym, w górnej części twarzy. Okolice   o podwyższonym ryzyku to  okolica wokół skrzydełek nosa, okolica pomiędzy brwiami i okolica pod oczodołowa.
  • Zgłoszono rzadkie odosobnione przypadki  niedokrwienia lub martwicy tkanek nosa w następstwie zabiegu przeprowadzonego u pacjentów wcześniej poddanych operacji plastycznej nosa.