[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_column_text disable_pattern=”true” align=”left” margin_bottom=”0″ title=”Trądzik choroba nie tylko nastolatków”]Grudki i krostki zapalne występujące na twarzy u nastolatka nikogo nie dziwią, są częścią wieku dojrzewania i są związane z  tzw. burzą hormonów. Wystarczy wtedy zastosować odpowiednią pielęgnację skóry ,bądź  wdrożyć leczenie preparatami złuszczającymi  i działającymi przeciw bakteryjnie i problem jest pod kontrolą.

Coraz częściej trafiają do nas młode, 36 letnie kobiety,które nigdy nie miały problemu ze skórą ,a teraz gdy są dorosłe zmiany na skórze stają się nieznośne i nawracają mimo stosowania klasycznego leczenia.

Według moich doświadczeń często przyczyną jest  nietolerancja pokarmowa  i wytwarzany przez nią przewlekły stan zapalny organizmu.

Zmniejszenie stanu zapalnego lub wyeliminowanie go  całkowicie prowadzi do  poprawy stanu skóry, w  szerszym horyzoncie czasowym zmniejsza ryzyko chorób przewlekłych.

Wystarczy wykonanie prostego testu na nietolerancję pokarmową,a nasze leczenie jest skuteczniejsze.

Zbadanie poziomu  całkowitego IgG pozwala rozpoznać stan zapalny moderowany przez III typ reakcji alergicznej .Przeciwciała IgG bronią organizm przed antygenem zawartym w nietolerowanym pokarmie, łączą się  z nim  i tworzą kompleksy ,które następnie odkładają się  w tkankach wywołując stan zapalny.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text disable_pattern=”true” align=”left” margin_bottom=”0″]Kompleksy antygen –przeciwciało  aktywują  układ  dopełniacza  rozpoczynają kaskadę procesu zapalnego.

Stosując dietę restrykcyjną/przeciw zapalną  usuwamy przyczynę procesu zapalnego ,poprawiamy stan zdrowia pacjenta i zapobiegamy rozwojowi chorób w przyszłości.

Często zmiany skórne o charakterze grudek trądzikowych ,które pierwszy raz występują w dorosłości są objawem nietolerancji pokarmowej. Wtedy w pierwszej kolejności  dobrze jest zbadać poziom IgG ,wprowadzić dietę restrykcyjną i dopiero wtedy zastosować leczenie zewnętrzne na skórę.

Oprócz leczenia standardowego ,zawierającego pochodne witaminy A  i  antybiotyki stosowane zewnętrznie , można wspomagać leczenie trądzika  lampami LED , które mają działanie przeciw zapalne i przeciw bakteryjne.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image border_color=”grey” img_link_target=”_self” image=”6966″ img_size=”large” img_link_large=””][vc_column_text disable_pattern=”true” align=”left” margin_bottom=”0″]Inną metodą jest stosownie pilingów  z kwasami owocowymi, lub z kwasem pirogronowym 50% ,który otwierają pory ,oczyszcza skórę i ma  właściwości przeciw bakteryjne.

Jeżeli proces zapalny uszkodził skórę i pojawiają się na niej przebarwienia, blizny po trądziku i nierówności to metoda z wyboru jest zrobienie zabiegu laserem Fraxel.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]