Nietolerancja pokarmowa i zapalenie

Długotrwały stan zapalny o umiarkowanym nasileniu jest  przyczyną występowania wielu chorób przewlekłych .Na liście chorób wywołanych stanem zapalnym znajduje się już ponad 80 pozycji ,a wśród nich  nowotwory,  zapalenie  stawów, choroba Alzhaimera, depresja , celiakia, choroby autoimmunologiczne ,choroba Hashimoto, astma ,nadwaga, migreny i choroby serca.

Zmniejszenie stanu zapalnego lub wyeliminowanie go  całkowicie prowadzi do  poprawy  zdrowia i samopoczucia.

Zbadanie poziomu  całkowitego IgG pozwala rozpoznać stan zapalny moderowany przez III typ reakcji alergicznej .Przeciwciała IgG bronią organizm przed antygenem zawartym w nietolerowanym pokarmie, łączą się  z nim  i tworzą kompleksy ,które następnie odkładają się  w tkankach wywołując stan zapalny.

Kompleksy antygen –przeciwciało  aktywują  układ  dopełniacza  rozpoczynają kaskade procesu zapalnego.

Stosując dietę restrykcyjną/przeciw zapalną  usuwamy przyczynę procesu zapalnego ,poprawiamy stan zdrowia pacjenta i zapobiegamy rozwojowi chorób w przyszłości.

Jest wiele metod ,które mogą  obniżać stan zapalny organizmu , a jedną  z nich jest diagnostyka  nietolerancji pokarmowej  lub diagnostyka poziomu przeciwciał    IgG.

Często zmiany skórne o charakterze grudek trądzikowych ,które pierwszy raz występują w dorosłości są objawem nietolerancji pokarmowej.Wtedy w pierwszej kolejności  dobrze jest zbadać poziom IgG ,wprowadzić dietę restrykcyjną i dopiero wtedy zastosować leczenie zewnętrzne na skórę.

Jagody goji